Digitaal expediteur Shypple betreedt Belgische markt

1 minute
reading time
Shypple

Shypple breidt marktontwikkeling in België uit

Rotterdam, 3 juni 2021 - Shypple, het digitale expediteur platform uit Rotterdam, heeft een team samengesteld om de activiteiten in de Belgische markt verder te ontwikkelen. Het uitbreiden van de activiteiten volgt op de recente investering in het technologiegedreven platform waarmee Shypple de groei te versnellen. Hiermee is Shypple hard op weg de traditionele vrachtvervoersmarkt ter waarde van 300 miljard euro stevig te moderniseren.

Het vijfkoppige teamstart vanuit Antwerpen en wordt geleid door Nathalie Douillez in de rol vanProcurement & Customer Success Manager verantwoordelijk voor de Belgische operatie. Douillez werkte hiervoor onder andere bij CEVA Logistics, Panalpina en Geodis en brengt ruim twintig jaar ervaring met zich mee in de logistiekesector.

“Ik ben heelenthousiast om de sector waar ik al mijn hele carrière in actief ben te mogen vernieuwen door met Shypple te bouwen aan digitale diensten”, aldus Nathalie Douillez. “De markt wordt gekenmerkt door groot gebrek aan ruimte en materieel en daarbij horende prijsstijgingen. Met het transparante Shypple-platform gaan wij de markt in beweging brengen.”

In de komende periode ligt de prioriteit bij het vergroten van de naamsbekendheid in de Belgische markt, de uitbreiding van het team en het toevoegen van klanten. Shypple beoogt op termijn kantoor te openen in Antwerpen.

"Met dit team in België staan wij er sterk voor om onze groei ambities waar te gaan maken. Douillez en haar team brengen supply chain expertise en ervaring mee die van belang is voor onze internationale expansie." aldus Jarell Habets, oprichter en CEO van Shypple.

Handelsector snakt naar nieuwe oplossingen

De overwegend traditionele en versnipperde Belgische vrachtvervoersmarkt heeft behoefte aan vernieuwing. Meer dan 90procent van de internationale handelsbewegingen vindt plaats op zee. Ongeveer90 procent van deze expediteurs-activiteiten wordt gemanaged door een sterk gefragmenteerd en achterhaald systeem dat van Excel-sheets, e-mails, telefoongesprekken, papierwerk en andere foutgevoelige communicatiemiddelen aan elkaar hangt. Recente issues in het vrachtverkeer illustreren hoe kwetsbaar de wereldhandel kan zijn, en hoe groot de behoefte is aan real-time inzicht, controle en meer flexibiliteit in de planning.

Minder kosten, minder fouten en 30% meer efficiëntie

Het in 2016 opgerichte Shypple-platform en de digitale expeditiedienst verbindt al meer dan 3.000 bedrijven. Daaronder bevinden zich aansprekende namen als Bunzl en HKliving managen dankzij het platform hun verbeterde supply chain. Gebruikers van het Shypple-platform profiteren vandirecte besparing op hun transportkosten en indirecte besparingen door verhoogde efficiëntie en minimalisering van fouten. Doordat Shypple end-to-end transparantie en controle biedt over de volledige logistieke processen profiteren gebruikers operationele efficiëntieverbeteringen tot 30 procent. Op die manier optimaliseert het platform de wereldwijde handel.

Over Shypple

Shypple is sinds 2016 een digitale freight forwarding service en verbindt meer dan 3.000 bedrijven.Het technologie-gedreven Shypple platform biedt bedrijven end-to-endtransparantie en controle over hun volledige supply chain. Het verhoogt deefficiëntie, minimaliseert fouten en optimaliseert de wereldwijde handel. Hethoofdkantoor van Shypple is gevestigd in de grootste haven van Europa,Rotterdam, in de buurt van Amsterdam Airport Schiphol, en het bedrijf heeftvestigingen in Hong Kong, Shenzhen en Shanghai. Voor meer informatie, zie www.shypple.com.

LDJ Tech PR

Lauren De Maere